Digital leverans av alla våra produkter


FAQ OM LEVERANS

När kan jag förvänta mig att få koden?
Du får produktkoden skickad till din e-post direkt efter att betalningen har godkänts. Du kommer också att se koden i orderbekräftelsefönstret efter att betalningen har godkänts, om du har betalt med en av de "snabbare" betalningsmetoderna. Ett exempel på en snabb metod är om du gör en direktbetalning/internetbetalning dvs. när du betalar via din banks nättjänst. Då godkäns koden utan vidare bearbetning från oss. Direktbetalningar görs via Trustly och är det absolut billigaste och säkraste alternativet. 

Om du betalar med bankkort (t.ex. Visa eller Mastercard) skickas beställningen automatiskt förutsatt att du har gjord en 3D Secure betalning. 3D säkring innebär att du också fyller i mobilt bankID nummer eller säkerhetsdosakod. För information om långsammare betalningsmetoder, se följande stycke. 

 
När tar det lite längre tid att få koden?
När du betalar med ett overifierat PayPal konto ber vi dig skicka in en bild på ett personligt dokument med namn och foto, för att kunna försäkra oss om att ditt PayPal konto inte används av någon obehörig. Om du inte känner dig bekväm med det råder vi dig att först verifiera ditt PayPal konto före du gör en beställning på vår sida. Oavsätt om du betalar med ett verifierat eller overifierat konto granskas dina PayPal beställningar manuellt och detta kan enbart göras mellan 08:00-22:00 på vardagar och 10:00-22:00 på helger.

När du betalar med ett bankkort godkänns din betalning manuellt om du inte gör en 3D Secure beställning. Det är t.ex. inte möjligt att göra en 3D secure betalning med American Express. Manuell granskning sköts snabbt, men kan förstås enbart göras när vi befinner oss på plats. Vi godkänner beställningar manuellt 08:00-22:00 varje vardag och 10:00-22:00 på helgdagar. Om du gör en beställning när vi inte är på plats granskas den direkt nästa morgon.

Får du inget e-postmeddelande med koden? 
Om betalningen har godkänts får du koden direkt till din ifyllda e-post. Ibland kan våra e-postmeddelanden hamna i skräpposten, så ta gärna en titt där för att se om den ligger där. För de som har beställt med gmail konto lönas det också att kontrollera fliken "Kampanjer", eftersom mailet också kan uppfattas som reklam av google. Om du fortfarande inte hittar koden kan du hitta den här. Om den inte finns där kan något ha gått snett med din betalning. För att få reda på vad, kontakta oss per telefon, e-post eller chat, så kontrollerar vi vad som har skett. 

För mer information om specifka betalningsmetoder, vänligen lägg en produkt i varukorgen och klicka på önskat betalningsmetod, då dyker en informationsruta upp där du kan läsa mer om just denna betalningsmetod.